Brev:
Vand, morgenmad m.m.
31. marts 2008
Alder:
9 mdr.
Vand, morgenmad m.m.
Hej Helen,
Tak for sidste plan - og opskriften paa boller :o)
Denne gang skal jeg göre det kort! (forsöger i hvert fald)
Emma er nu 9 mrd. - vejede for 2 uger siden 8,2 kg. - det er vist fint nok. Hun er saa ret lang - jeg vil skyde paa 75-78 cm. Saa en slank baby, men ikke tynd!
Mht. maden saa gaar det bare meget meget bedre. Saa en lille hilsen til alle de bekymrede mödre, som skriver til dig, at baby ikke vil spise ske... det kommer - tiden arbejder, som du ogsaa skrev til mig engang. Emma spiser fint nu :o)
Hun vil helst selv - det vil sige, vi starter dagen (ofte uden mälk nu :o) med en halv rugbröd/hapser med smör, som hun selv körer ind, desuden spiser hun ca. 1/2-1 dl. havregröd. Det er vel meget godt, ikk' !? Dertil faar hun vand. Jeg ved godt, at hun maaske burde faa rugbröden til middag, men hun elsker altsaa de smaa hapser til morgenmad sammen med havregröden.
Og her kommer mit spörgsmaal - vi har indtil for nyligt givet hende vand af kop. Det mestrede hun ikke super godt og klöjs nogle gange i det. I sidste uge kom jeg desvärre til at ramme hendes meget ömme gummer med koppen, saa jeg gav hende vand af sutteflasken nogle dage. Det gik SUPER godt... hun elsker vand nu - drikker rigtig meget pr. maaltid. Hendes afföring er blevet meget bedre - det samme gälder appettiten :o) Saa jeg er altsaa fortsat med vand i sutteflasken (hun faar stadig 2 flasker med mälk ca. 120-150 ml. pr. gang samt välling om aftnen)
Synes du ikke, vi skal fortsätte med vand i sutteflasken lidt endnu...
Mit andet spörgsmaal - hvor meget vand er fint for en 9 mrds. baby.?!? Ja, for den sags skyld, hvor meget mälk...?!?
Frokosten lyder paa kogte kartofler, ris eller pasta og dertil kogte gröntsager (broccolli, gulerödder, ärter osv.) som Emma selv spiser, Lidt gröntsagsmos samt smaa stykker kylling, fisk eller köd.
Ovennävnte bruger vi ogsaa til aftensmad - forsöger selvfölgelig at skifte, og hun synes ganske tilfreds.
Det eneste som er lidt en udfordring er formiddagsmaden samt eftermiddagsmaden - hun har ofte ikke lyst eller gider ikke sidde stille. Saa om morgenen faar hun oftes kun én omgang mad samt puttes med flasken, om eftermiddagen tilbyder jeg hende altid lidt...
Hvis du har kommentarer til vores plan - hörer jeg som sädvanligt gerne!
Naa, nu blev det lidt langt alligevel :o)
Kærlig hilsen
Lise