Vand, morgenmad m.m.

31. marts 2008

Alder:
9 mdr.

Vand, morgenmad m.m.

Hej Helen,

Tak for sidste plan - og opskriften paa boller :o)

Denne gang skal jeg göre det kort! (forsöger i hvert fald)

Emma er nu 9 mrd. - vejede for 2 uger siden 8,2 kg. - det er vist fint nok. Hun er saa ret lang - jeg vil skyde paa 75-78 cm. Saa en slank baby, men ikke tynd!

Mht. maden saa gaar det bare meget meget bedre. Saa en lille hilsen til alle de bekymrede mödre, som skriver til dig, at baby ikke vil spise ske... det kommer - tiden arbejder, som du ogsaa skrev til mig engang. Emma spiser fint nu :o)

Hun vil helst selv - det vil sige, vi starter dagen (ofte uden mälk nu :o) med en halv rugbröd/hapser med smör, som hun selv körer ind, desuden spiser hun ca. 1/2-1 dl. havregröd. Det er vel meget godt, ikk' !? Dertil faar hun vand. Jeg ved godt, at hun maaske burde faa rugbröden til middag, men hun elsker altsaa de smaa hapser til morgenmad sammen med havregröden.

Og her kommer mit spörgsmaal - vi har indtil for nyligt givet hende vand af kop. Det mestrede hun ikke super godt og klöjs nogle gange i det. I sidste uge kom jeg desvärre til at ramme hendes meget ömme gummer med koppen, saa jeg gav hende vand af sutteflasken nogle dage. Det gik ...

Annonce

... SUPER godt... hun elsker vand nu - drikker rigtig meget pr. maaltid. Hendes afföring er blevet meget bedre - det samme gälder appettiten :o) Saa jeg er altsaa fortsat med vand i sutteflasken (hun faar stadig 2 flasker med mälk ca. 120-150 ml. pr. gang samt välling om aftnen)

Synes du ikke, vi skal fortsätte med vand i sutteflasken lidt endnu...

Mit andet spörgsmaal - hvor meget vand er fint for en 9 mrds. baby.?!? Ja, for den sags skyld, hvor meget mälk...?!?

Frokosten lyder paa kogte kartofler, ris eller pasta og dertil kogte gröntsager (broccolli, gulerödder, ärter osv.) som Emma selv spiser, Lidt gröntsagsmos samt smaa stykker kylling, fisk eller köd.

Ovennävnte bruger vi ogsaa til aftensmad - forsöger selvfölgelig at skifte, og hun synes ganske tilfreds.

Det eneste som er lidt en udfordring er formiddagsmaden samt eftermiddagsmaden - hun har ofte ikke lyst eller gider ikke sidde stille. Saa om morgenen faar hun oftes kun én omgang mad samt puttes med flasken, om eftermiddagen tilbyder jeg hende altid lidt...

Hvis du har kommentarer til vores plan - hörer jeg som sädvanligt gerne!

Naa, nu blev det lidt langt alligevel :o)

Kærlig hilsen
Lise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2